Wednesday, June 30, 2010

中華會館

嚟美加旅遊嘅人都會喺大部份唐人街見到中華會館呢個組織。該會館多為四邑人,係早年嚟美有黑社會背景嘅粵僑組織。當年鬼佬欺負嚟美粵人勞工,所以粵人就建立幫會組織自保。再加上早年嚟美嘅粵人勞工多為男性,果陣有冇咁多娛樂節目,所以好多幫會都從事賭博,放貸同操縱妓女呢啲嘢。日子耐咗各幫會就產生摩擦同爭地頭,最後大家就統一起嚟建立中華會館,以前自立嘅幫會而家就都係中華會館嘅堂口。至於邊個做老大,就好似電影”黑社會“噉玩民主選舉。從呢一方面可以睇出我粵人好容易接受民主,而唔係好次啲撈頭咁唔開化。直到而家,好多粵僑或新移民上埠都可自由參加任何一個組織尋求幫忙。但撈頭移民就唔會參加或組織會所,有乜問題就直接去搵中領館。當然能移民嚟美嘅撈頭都係有錢人,無需好似逃離家園嘅粵人噉需要幫助。

中華會館第一次改頭換面係中華民國成立果陣。由於給予孫中山大量金錢同人力建立民國,中華會館從一個黑社會集團變成愛國集團,而且倍受外國媒體關注。中華會館日後更大力支持民國政策,從北伐到抗日,除大量金錢援助外,更鼓動粵僑回國當兵同參加美軍,影響美國政壇對民國政策。49年後中華會館第二次改頭換面,由於民國敗亡同大量粵僑土地被搶,大量粵人被批鬥而逃亡海外,中華會館變成咗反共救國嘅海外根據地,倍受臺灣政府重視。中華會館從民國的資助者變成被資助者,臺灣嘅金錢外交有唔少錢都落入會館嘅口袋。

時而世逆, 04年僑委會張富美喺接受中國時報採訪果陣,公開宣稱把僑民分為三等:第一等是拿“中華民國護照”、從台灣走出去的“新台灣人”;第二等是曾在台灣讀過書的“僑生”,第三等是“老僑”,即1949年以前移居海外的華人及親屬等。她說:“海外僑民要區別對待,將優先照顧‘新台灣人’,有多餘的力量時,才輪到第二類及第三類僑民。”  臺灣政府已經放棄反共救國呢味嘢,加上中共強大,台獨盛行,恢復民國已經冇可能。而家中華會館啲大佬個個都想返鄉下睇下,中共撈頭睇準呢一點更加邀請佢哋返鄉下投資。撈頭腐敗,會館大佬嘅投資血本無歸,多年嚟喺臺灣道攞到嘅反共資金就咁落入共產黨嘅手中。中華會館除服務粵僑外已經唔可能左右政治時局。希望會館能正名,去中華民國呢個枷鎖。