Sunday, January 2, 2011

民主選舉

以前小學有篇文章叫“我選我”,唔但只教育啲細路民選意識,仲話畀大家知作為團體嘅一份子,每人仲有自我推介嘅舉權。




















生活喺殖民地社會,我三年級果陣碰啱經歷咗一次民主選舉。由於生活喺機關單位,身邊嘅同學仔都係被流放嘅第二三代撈頭,又或撈粵混血兒。一二年班果陣我哋有個粵人班主任,班長係一個能講流利粵語嘅二代河南撈女。90年改革開放已成定勢,大量撈頭官員唔想留喺六四個傷心地,舉家落嚟大粵搶錢。同期亦都帶嚟唔少跟班惡霸,想嚟粵地不勞而獲。我三年班第一日返學就發現學校門口多咗好多轎車停泊,我從細就成日睇住啲撈仔闘大比權勢,廳級處級都係小兒科,部級嘅公子多餘麻,不過呢次學校睇嚟又多唔少公子王孫。上堂果陣發現我班換咗個公啱南下嘅撈頭班主任,而且多咗好多新嘅撈頭同學。主任同班同學講好多嘢都唔同以前,希望大家能夠和睦相處,首先係要重選班長,畀新嚟嘅同學一個機會。經過投票河南撈女受到原來嘅朋友支持,加上一啲新同學亦都好中意佢,最後連任。但班主任認為呢次選舉唔公平,有地方勢力干擾(佢真係當住班小朋友面前噉講),所以宣佈選舉無效。由佢委任咗一個公啱喺江西落嚟嘅撈仔做班長,而其它班上職務都分畀撈頭做,粵人根本冇機會。放學后新任班長個老竇親自上樓多謝班主任提拔佢仔,仲開車送班主任返屋企。噉班同學仔先知原來選舉係場show,職位已經內定。身為粵人嘅我亦明白到被撈頭殖民嘅無奈,粵人想上位根本就唔可能。而果啲撈粵混血更加係明白到玻璃天花板嘅存在,只恨自己非純血。
三年班以後就在冇人喺班房到講粵語,因為冇人想畀班主任話係地方勢力。我嘅粵文水平從此一落千丈,加上父母都成日鼓勵我多講普語,希望我日後可以投靠班撈頭上位,搞到我成為一個唔識講粵語嘅粵人。